Mealprepping and mealplans

The next 3 months I'm gonna be working fulltime as well as taking my PT-license, which will be at the evenings and during the weekends. This means I'll be leaving home at 8am-9am and be home again around 10pm.

There won't be much time for cooking and relaxed eating until it is all over (around mid-December), so I'm relying on meal prepping to get me through the days so I don't end up buying garbage because I wasn't prepared.

I'll be eating breakfast at home but prepping lunch, dinner and two snacks. The lunch and dinner will be prepped on Sundays for the entire week and the two snacks will be prepared in the mornings while I have breakfast. 

I made my first meal plan last night, and since I'm still trying to lose more bodyfat, I'm being a little restrictive on my calories. 

The macros for each day will approx end up being:

1630 calories, 228g carbs, 32g fat and 95g protein. 

If I want another banana, taking the calories up another 100, then I'll do that of course. I'm not being too strict about it, but it's good to have guidelines. 

Pictured is my breakfast this morning. Oatmeal with soyghurt and blueberries. Macros are 330 calories, 37g carbs, 10g fat and 17g protein. 

De neste 3 månedene skal jeg jobbe fulltid samtidig som jeg studerer til å bli PT, som er på kveldstid og i helgene. Dette betyr at jeg kommer til å dra hjemmefra rundt kl 09 og er hjemme igjen etter kl 22 en gang.

Det vil derfor ikke være mye tid til matlaging og kosespising til det hele er over, som er til jul. Derfor satser jeg sterkt på meal prepping, som er det å planlegge og lage maten på forhånd. Dette sånn at jeg ikke drar på dagligvaren på hjørne og kjøper noe usunt.

Jeg kommer til å spise frokost hjemme, men jeg lager ferdig lunsj og middag til alle dagene i den kommende uken på søndag. 

Jeg lagde min første matplan i går kveld og siden jeg prøver å miste enda litt mer kroppsfett enn jeg har hittil så er jeg litt restriktiv i kalorimengden. 

Makroene for hver dag kommer til å være: 

1630 kalorier, 228g karbohydrater, 32g fett og 95g proteiner.

Men altså, hvis jeg er sulten og har lyst på en banan til så spiser jeg det. Det er begrenset hvor streng jeg kommer til å være, men det er fint å ha noen retningslinjer.

Bilde viser frokosten min i dag. Havregryn med soyghurt og blåbær. Macroene er 330 kalorier, 37g karbohydrater, 10g fett og 17g proteiner.